• strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/eartphu1/public_html/jatszoda.hu/sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Non-static method view::load_views() should not be called statically in /home/eartphu1/public_html/jatszoda.hu/sites/all/modules/views/views.module on line 837.
  • strict warning: Non-static method view::db_objects() should not be called statically in /home/eartphu1/public_html/jatszoda.hu/sites/all/modules/views/includes/view.inc on line 1367.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/eartphu1/public_html/jatszoda.hu/sites/all/modules/views/views.module on line 879.

Íráskép- és technika javítása

Megfigyelte-e már, hogy nem szeret a gyermeke írni, rajzolni, barkácsolni? Írásbeli munkája már a gyermek számára is olvashatatlan?

A pontos író, rajzoló, mintázó-vágó eszközökkel kapcsolatos helyes kéz és testtartás kialakulása bonyolult folyamat, mely más-más okokból, de nem minden gyermeknél fejlődik ki pontosan.
Az írásképet javító foglalkozások különböző mozgásfajták gyakorlása közben játékos keretben zajlanak. Gyakran alkalmazunk a ceruzán kívül más eszközöket (vastagított ceruzák és kréták, nagyméretű ecsetek,  a gyermek kézdominanciájának megfelelő jobb/balkezes ollók, írókeretek, nagyított lapméretek, stb.), melyek használata közben a gyermekek az íráson kívül más technikákat is elsajátítanak.
A megfelelő "bemelegítés" után speciális írókerettel, sajátos íróprogrammal, nagyított vonalazású lapokon és füzetekben tanulják meg a könnyed, laza, folyamatos, görcsmentes kéztartást, és az eszközszintű kézírást.
A gyermekek minden alkalommal az íráson kívül valamilyen tárgyalkotó tevékenységben is részt vesznek, s így fejlődik a finommotorikájuk, képzeletük, szín és formaérzékük. Bővül ismeretük és tapasztalatuk a szerszámok-eszközök megfelelő és balesetmentes használatáról.

    Érintettségre utaló jelek óvodás korban:
  • gyermeke beszédszerkezete hibás, pontatlan, szegényes a szókincse, gyakran visszakérdez
  • figyelme szétszórt, könnyen elterelhető
  • feladatokat lassan, megkésve hajt végre, utánozza társait.
  • gyakran megsértődik, hangulata változó, nem szívesen vesz részt a közös foglalkozásokon
  • nem szereti az alkotó, ábrázoló, kézműves foglalkozásokat, nem rajzol, nem fest, nem használ színeket, nem szeret építeni.
  • szem-kéz koordinációja nem megfelelő
  • nem vesz részt a ritmusos játékos, énekes-zenés foglalkozásokon
  • bizonytalan a mozgása, téri tájékozódása, nem alakult ki testsémája
  • finommozgásai bizonytalanok, nem célszerűek, nem tartja a szem-kéz koordinációt
  • magatartási, beilleszkedési problémái vannak, pszichoszomatikus betegségek tünetei jelentkeznek
    Érintettségre utaló jelek iskolás korban:
  • gyermekének a másolás és a tollbamondás nehézségeket okoz.
  • írott munkáinak a külalakja rendezetlen
  • gyakran, a leírt szavak kezdő betűi után az írása saját maga számára is olvashatatlanná válik
  • betűkötései szabálytalanok, torzulnak, az ékezeteket nem a megfelelő helyre teszi
  • nem szeret barkácsolni, rajzolni, írni, rendetlen a közvetlen környezete
  • matematikai szöveges feladatok megoldását nem tudja elvégezni, definíciók megtanulása és alkalmazása nehézkes
  • az eszközöket célszerűtlenül, gyakran balesetveszélyesen használja, szem-kéz koordinációja nem megfelelő, idegenkedik új technikák elsajátításától
  • bizonytalan a mozgása, a téri tájékozódása, nem alakult ki a testsémája, keveri az irányokat, gyakran ütközik tárgyakkal, leveri azokat
  • igényli tanulás közben a felnőtt segítségét, de amit megtanult, másnap nem tudja visszaadnii
  • magatartási, viselkedési problémák, pszichoszomatikus betegségek tünetei jelentkeznek

A foglalkozás indítása előtt minden gyermeknél egyéni képességvizsgálatot végzünk.
Az eredmény kiértékelése után a terapeuta egyénre szabott fejlesztési tervet készít.
A foglalkozások egyéni, ill. csoportos (max 5-6 fő) formában zajlanak, időtartamuk 60 perc.
Korosztály: 3-13 év.