• strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/eartphu1/public_html/jatszoda.hu/sites/all/modules/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Non-static method view::load_views() should not be called statically in /home/eartphu1/public_html/jatszoda.hu/sites/all/modules/views/views.module on line 837.
  • strict warning: Non-static method view::db_objects() should not be called statically in /home/eartphu1/public_html/jatszoda.hu/sites/all/modules/views/includes/view.inc on line 1367.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/eartphu1/public_html/jatszoda.hu/sites/all/modules/views/views.module on line 879.

Mozgásterápia

Mozgásos-érzékszervi típusú idegrendszer-fejlesztő mozgásterápia, mely igen erősen fejleszti a mozgáskoordinációt, az anyanyelvi készséget, az olvasás technikai készségét, elősegíti a gyermeki idegrendszer érési folyamatait. A foglalkozások a régebben természetesnek tűnő és folyamatosan gyakorolt mozgás, játék, csend, figyelem és a rácsodálkozás élményét biztosítják és adják meg a gyermekeknek, az igényeiknek megfelelően berendezett és felszerelt teremben.
A gyermekek nem testnevelés órán vesznek részt, hanem a játékos feladatokon keresztül edzik, fejlesztik magukat. Különböző testhelyzetekben (hason és háton fekvésben, ülve, állva...) végezhető gyakorlatok segítik a mozgáskivitelezést, a képzeletet, fejlesztik a beszédet, az önállóságot, az egyensúly biztonságát. A feladatokat mindig mondókákkal, énekekkel, ritmikus szójátékokkal kísérve a terapeutával közösen végzik a gyerekek. A pontosabb kivitelezés, a fejlődés érdekében különböző méretű és anyagú labdát, speciális bútort és eszközt használunk (fokos szék, mászólétra, hinta, pörgető tölcsér, trambulin, karikák, színes kendők, bábok, hangszerek, stb).
A gyakorlatsorok után mindig játszunk, rajzolunk, vagy valamilyen kézműves munkát is végzünk.
A gyermek fejlődésével kapcsolatban rendszeresen konzultálunk a szülőkkel. Érdeklődünk arról, hogy az óvodában, az iskolában történt-e változás a pedagógusok megfigyelései alapján.

    Milyen problémáknál hatásos a Mozgásterápia?
  • fejlődési dyslexia,
  • fejlődési dysphasia, megkésett beszédfejlődés, beszédindítás
  • kiegészítő terápiaként a beszédprodukció zavarainál
  • kivétel nélkül, minden mozgáskoordináció elmaradásával, gyenge voltával kísért esetben
  • iskolaéretlen vagy dyslexia veszélyeztetett óvodásoknál a fejlődés elősegítésére
  • organikus hátterű figyelemzavaros-hyperaktív-részképesség gyenge gyerekeknél a mozgáskoordináció és anyanyelvi részképességek fejlesztésére
  • dominancia problémás gyerekeknél (kétkezesség, átszoktatott kezesség) a dominancia megválasztására a jobb anyanyelvi készség elérésére
  • enyhe fokban értelmi fogyatékosoknál idegrendszeri funkciók érlelésére, serkentésére
    Veszélyeztetettségre utaló jelek óvodás korban
  • gyermeke megkésett beszédfejlődésű, beszédprodukciós vagy beszédpercepciós problémái vannak
  • nagy és finommozgásaiban mozgásfejlődési elmaradásokat tapasztal
  • nem alakult ki a kézdominanciája
  • nem bír egyhelyben maradni, folyton mocorog, mindig "rosszat" tesz, ügyetlen, csetlik-botlik, beleütközik a tárgyakba, leveri azokat.
  • eszközhasználata bizonytalan, nem szeret rajzolni, a tárgyakat gyakran leveri
  • gyermeke hangulata és figyelme sokszor változik
    Veszélyeztetettségre utaló jelek iskolás korban
  • gyermek olvashatatlanul ír, érthetetlenül olvas, nem szeret rajzolni, barkácsolni
  • diszgráfia, diszkalkulia, diszlexia tünetei jelentkeztek a gyermekénél
  • megkésett beszédfejlődésű volt, jelenleg is beszédprodukciós vagy beszédpercepciós problémákkal küzd.
  • nagy és finommozgásaiban mozgásfejlődési elmaradások tapasztalhatók, ügyetlen, csetlik-botlik
  • gyermeke túlmozgó, hiperaktív, nem bír egyhelyben megülni, folyton mocorog, mindig "rosszat" tesz, gyakran elesik, nem tudja a tárgyakat kikerülni.

A foglalkozás indítása előtt minden gyermeknél egyéni képességvizsgálatot végzünk.
Az eredmény kiértékelése után a terapeuta egyénre szabott fejlesztési tervet készít.
A foglalkozások egyéni, ill. csoportos (max. 5-6 fő) formában zajlanak, időtartamuk 60 perc.
Korosztály: 5-13 év.